7 Şubat 2008 Perşembe

Hesap Makinesi Yapımı

EKRAN İÇİN;
1-TEXT TOOL'a bas.
2-properties'ten input 'a bas.
3-dikdörtgen çiz.
4-properties'ten var'a x yaz.



RAKAMLAR İÇİN;
1-hesap makinasının tuşları modunda kare çizin.
2-kareyi f8_convert to symbol'den button'u seçin.
3-kareleri çoğalt.
4-bu karelerden 0'dan 9'a rakamlar,4 işlem,sil ve eşittir komudu oluşturacağız:)
5-1 nolu buton için;

1 nolu butonu seç
on (release)
{
x=x+"1";
}

Geriye kalan 2,3,4,5,6,7,8,9,0 nolu butonlar için aynı işlemi uygulayacağız yanlızca kodun yazılacağı butonu seçip,
x=x+"1"; kısmındaki 1 yerine yazılcak sayının kendisini yazacağız!!





SİL İÇİN;
1-Sil butonunu seç;
on (release)
{
x=" ";
y=0;
}



TOPLAMA (+) İÇİN;
1-TOPLAMA (+) butonunu seç;

on (release)
{
y=x;
x=" ";
k=1;
}



ÇIKARMA (-) İÇİN;
1-ÇIKARMA (-) butonunu seç;

on (release)
{
y=x;
x=" ";
k=2;
}


ÇARPMA (*) İÇİN;
1-ÇARPMA (*) butonunu seç;

on (release)
{
y=x;
x=" ";
k=3;
}


BÖLME (/) İÇİN;
1-BÖLME (/) butonunu seç;

on (release)
{
y=x;
x=" ";
k=4;
}



EŞİTTİR (=) İÇİN;
1-EŞİTTİR (=) butonunu seç;
on (release)
{
if(k==1)
{
x=int(y)+int(x);
}

on (release)
{
if(k==2)
{
x=int(y)-int(x);
}

on (release)
{
if(k==3)
{
x=int(y)*int(x);
}

on (release)
{
if(k==4)
{
x=int(y)/int(x);
}}